وبلاگ میزیتو بهترین نرم افزارهای مدیریت پروژه | معرفی برخی از برترین پلتفرم‌های خارجی و ایرانی
میزیتو؛ نرم‌افزار مدیریت کسب‌وکار
میزیتو، بهترین نرم‌افزار مدیریت پروژه آنلاین، ابزار دورکاری و مدیریت کسب‌وکار با رویکرد شبکه‌اجتماعی است که با استفاده از آن می‌توانید فرآیندهای سازمانی خود را مدیریت کنید و با همکاران خود در لحظه ارتباط داشته باشید.
بیشتر بخوانید

بهترین نرم افزارهای مدیریت پروژه | معرفی برخی از برترین پلتفرم‌های خارجی و ایرانی

منتشر شده در ۳ ماه پیش

زمان خوانش ۶ دقیقه

انتشار ۳ ماه پیش

خوانش ۶ دقیقه

بهبود فرآیندهای مدیریت پروژه با استفاده از بهترین نرم افزارها
مدیریت پروژه فرآیندی برای اطمینان یافتن از تکمیل پروژه‌ها در زمان مقرر و با بالاترین کیفیت در هر کسب‌وکاری است. با توجه به دشواری‌های این فرآیند، مدیران و اعضای تیم‌های کاری از ابزارهای آنلاین برای تسهیل کارها و بهبود فرآیندها استفاده می‌کنند. با این حال تنوع این نرم‌افزارها کار را برای انتخاب دشوار کرده است. بنابراین در این مطلب پس از شرح مزایای استفاده از این ابزارها برخی از بهترین نرم افزارهای مدیریت پروژه ایرانی و خارجی را به شما معرفی می‌کنیم.
 


ویژگی‌های مورد انتظار در بهترین نرم افزارهای مدیریت پروژه
پلتفرم یا نرم‌افزار مدیریت پروژه در واقع ترکیبی از چندین ابزار است که باعث ساده‌سازی فرآیندها، ایجاد یک نمای کلی بصری از پروژه، بهبود تعامل و گردآوری داده‌ها در یک مکان می‌شود. این ابزارها به اعضای تیم برای افزایش هماهنگی و دستیابی به اهداف تعیین شده پروژه در مدت زمان مشخص کمک می‌کنند. بر اساس تحقیقات جدید، به‌کارگیری این ابزارها می‌تواند بهره‌وری را تا ۵۰ درصد افزایش داده و هزینه‌ها را نیز تا ۲۰ درصد کاهش دهد.
برخی از قابلیت‌های کلیدی در بهترین نرم افزارهای مدیریت پروژه عبارتند از:

  • امکان برنامه‌ریزی پروژه
  • برخورداری از ابزارهایی برای مدیریت تسک‌ها
  • مدیریت بهینه منابع
  • ابزارهای ارتباط گروهی و ارتباط با مشتری
  • بهبود گردش کار در سازمان
  • ردیابی زمانی پروژه
  • گزارش‌گیری خودکار

 

مزایای استفاده از بهترین نرم افزارهای مدیریت پروژه
انتخاب بهترین نرم افزار مدیریت پروژه و خرید پلن اشتراک آن، مانند یک سازماندهی مجدد در بخش مدیریت پروژه سازمان است. علاوه‌براین مدیران پروژه می‌توانند بدون نیاز به بازدیدهای حضوری مکرر، در پشت میز خود به تمامی داده‌های لازم در مورد پیشرفت کارها، تاخیرها، منابع در نظر گرفته شده و ... دسترسی داشته باشند. اعضای گروه نیز بر اساس سطوح دسترسی خود به این داده‌ها دسترسی دارند و می‌توانند به‌روزرسانی‌ها را بر اساس کارهایی که انجام داده‌اند در سیستم انجام دهند.
 
برخی از مزایای دیگر استفاده از بهترین نرم افزارهای مدیریت پروژه را با هم مرور می‌کنیم:

  • مدیریت بهینه کار: مدیریت وظیفه کاری دشوار است که از زمان ایجاد شرح وظیفه شروع می‌شود و تا زمان تکمیل پروژه ادامه می‌یابد. نرم‌افزارهای برتر مدیریت پروژه دارای ابزارهای متنوعی برای ردیابی و اولویت‌بندی کارها مانند ابزار گانت چارت و ... هستند.
  • شناسایی ریسک‌ها: هر پروژه‌ای دارای ریسک‌هایی مانند تغییرات نابهنگام، چالش‌های منابع و ... است. با استفاده از نرم‌افزارهای مدیریت پروژه و داده‌های زمان واقعی می‌توانید هرچه زودتر این چالش‌ها و ریسک‌ها را شناسایی کرده و تصمیمات لازم را اتخاذ کنید.
  • بهبود کار گروهی: تکمیل پروژه با بالاترین کیفیت نیازمند کار گروهی حرفه‌ای است. ابزارهای مدیریت پروژه دارای قابلیت‌های متعددی برای بهبود کار تیمی هستند که از جمله آن‌ها می‌توان به ابزارهای چت داخلی، امکان برگزاری جلسات آنلاین و ابزارهای به‌اشتراک‌گذاری فایل‌ها اشاره کرد.
  • ارتباط موثر با مشتریان: تعامل با مشتری یکی از نیازهای اساسی در مدیریت پروژه به‌ویژه در متدهای اجایل مانند کانبان و اسکرام است. برای مثال در متد اسکرام نیازهای در حال تغییر مشتری طی جلسات و با راهکارهای ارتباطی مختلف درک و ثبت شده و در بک لاگ محصول منعکس می‌شوند. بهترین نرم افزارهای مدیریت پروژه نیز این کار را تسهیل می‌کنند.

 

 

برخی از بهترین نرم افزارهای مدیریت پروژه
ابزارهای مدیریت پروژه در کنار مزایایی که توضیح دادیم، قابلیت‌های دیگری نیز دارند. برای مثال همان‌طور که می‌دانید حتی در پروژه‌های منعطف، زمان یکی از مهم‌ترین فاکتورها است. شما باید بتوانید پروژه‌ها را در ضرب‌العجل تعیین شده تکمیل کنید. سرعت بخشیدن به کارها در عین حفظ کیفیت کار، با استفاده از ابزارهای مدیریت پروژه آسان می‌شود. زیرا این نرم‌افزارها اتوماسیون فرآیندها را ممکن می‌کنند.
 
در بازار پلتفرم‌های مدیریت پروژه، نرم‌افزارهای فراوانی در دسترس هستند. برخی از آن‌ها بر یکی از جنبه‌های مدیریت پروژه مانند مدیریت چابک، بهبود همکاری، مدیریت منابع یا ... تمرکز دارند. برخی دیگر بر اساس زمینه صنعت مورد نظر سفارشی‌سازی شده‌اند و برخی دیگر نیز پلتفرم‌های جامعی هستند که می‌توان از آن‌ها برای تمامی فرآیندها استفاده کرد.
در ادامه برخی از بهترین نرم افزارهای مدیریت پروژه را به شما معرفی می‌کنیم:

  • نرم‌افزار فلو: فلو (Fellow) ابزاری برای بهبود بهره‌وری تیم‌ها است. این ابزار فرآیندهای کاری قبل، حین و بعد از برگزاری جلسات کاری را برای شما آسان می‌سازد و از بهترین ابزارهای مدیریت کارها به‌شمار می‌آید
  • پلتفرم Hive: هایو یک پلتفرم مدیریت تسک است که برای محیط‌هایی با شرایط دورکاری، محیط‌های ترکیبی و زمان همکاری چند تیم با یکدیگر طراحی شده است
  • پلتفرم کلیک‌آپ: ClickUp از دیگر ابزارهای مدیریت وظائف است که ابزارهای متعددی نیز برای خودکارسازی امور مختلف دارد. این ابزارها همچنین یک دستیار هوش مصنوعی کارآمد دارد
  • نرم‌افزار Todoist: تودویست یک نرم‌افزار حرفه‌ای مدیریت پروژه است که سطوح اولویت‌بندی وظائف را به کاربران نشان می‌دهد و هشدارهایی را ایجاد می‌کند. یکی از مزایای این پلتفرم، امکان ادغام با بیش از ۱۰ پلتفرم مشهور دیگر است
  • میزیتو: در بین پلتفرم‌های ایرانی مدیریت پروژه، هیچ رقیبی برای میزیتو وجود ندارد. زیرا این پلتفرم نه فقط برای مدیریت وظائف بلکه برای بسیار جنبه‌های دیگر مدیریت پروژه از جمله بهبود تعامل و ... کاربرد دارد

 


میزیتو؛ بهترین نرم افزار مدیریت پروژه فارسی
اگر به‌دنبال یک پلتفرم برتر برای تسهیل فرآیندهای کسب‌وکار و انجام پروژه‌ها در مهلت‌های مقرر هستید، میزیتو بهترین انتخاب برای شما است. با استفاده از این میزیتو می‌توانید مدیریت پروژه را بر اساس انواع چارچوب‌ها مانند اسکرام و کانبان انجام دهید و از ابزارهایی مانند گانت چارت برای ایجاد یک نمای بصری از پروژه استفاده کنید. برای بهره‌مندی از این مزایا و قابلیت‌ها کافی است در سایت مجموعه ما ثبت نام کنید.


سوالات متداول
در زمان انتخاب بهترین نرم‌افزار برای مدیریت پروژه به چه مواردی دقت کنیم؟
برای بهترین انتخاب باید پیش از هر چیز، نیازهای سازمان خود را تعیین کنید. برای مثال اگر برخی از اعضای تیم، کار را به شکل دورکاری ارائه می‌‎دهند بنابراین پلتفرم‌های تحت وب و ابری ابزارهای مناسبی هستند. همچنین شما باید به مواردی مانند قابلیت‌های نرم‌افزار، انواع پلن‌ها و هزینه اشتراک نرم‌افزار، طراحی رابط کاربری و ... دقت کنید.
 

شاید این مقالات هم برای شما جذاب باشند:
لینک مقاله کپی شد!